Dag 13 - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Eva Ruigrok - WaarBenJij.nu Dag 13 - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Eva Ruigrok - WaarBenJij.nu

Dag 13

Door: Eva Ruigrok

Blijf op de hoogte en volg Eva

15 Augustus 2015 | Thailand, Ko Pha-Ngan

Hi allemaal,
Vandaag zijn we (alweer) vroeg opgestaan om vervolgens opgehaald te worden met een pick-up truck waar we achterin mochten zitten. Na een klein ritje kwamen we aan bij de duikschool Shalokolum (of zoiets) waar hele aardige, Amerikaanse mensen ons ontvingen. We zijn meteen aan de slag gegaan en hebben pakken, flippers en vesten gepast. Na wat passen zijn we naar de pier gelopen die vlakbij was. We stapten op onze boot en de kratten met onze uitrusting werder ook aan boort geladen. We kregen duidelijk uitleg over waar we heen gingen en op de boot begonnen we met een lekker ontbijt. Na het ontbijt hebben we wat papieren ingevuld en kregen we uitleg over alles wat diepzeeduiken met zich meebrengt. Klaren, diepte, water uit je bril en regulator (je luchtslang) halen, etc. Ik vond het wel erg spannend omdat ik niet heel veel van vissen hou en bang ben dat ik wordt opgegeten door nemo. Na anderhalfuur varen kwamen we met de boot aan bij een grote rots genaamd Sailors Rock. Hier deden we onze wetsuit aan en alle uitrusting erbij. Al snel konden we het water in. We hebben wat geëxperimenteerd met onze uitrusting en zijn vertrokken naar de plek waar we zouden duiken, de grote rots. Na de nodige uitleg zijn we naar beneden gegaan met de instructeurs. Mijn eerste indruk: wauw! Mijn angst was ver te zoeken en ik genoot volop van de prachtige vissen en koralen die normaal alleen in documentaires te bewonderen zijn. De vissen zijn totaal niet schuw en zijn makkelijk aan te raken. We zijn nadrukkelijk verteld dat níét te doen omdat we de omgeving niet willen aantasten of vernielen. Ik vond het echt zo ontzettend prachtig daar! Het water is daar heel erg helder en je kon zo'n 20 tot 25 meter om je heen kijken (in Nederland is dat zo'n 2 meter). Het was moeilijk te bevatten dat, alles dat ik altijd zo prachtig vond in de natuurdocumentaires, gewoon voor mijn neus was. Na ongeveer een uurtje zijn we weer naar boven gegaan en hebben we even op de boot uitgerust en nagepraat. Ik had helaas tijdens het uitrusten ineens last van misselijkheid dus heb niet veel meegepraat. Na een uurtje uitgerust te hebben, hebben we onze uitrusting weer aangedaan en zijn we weer op dezelfde plek naar beneden gegaan. Mijn misselijkheid was verdwenen op het moment dat we in het water zaten. We hebben een rondje om de rots gemaakt en na alweer volop genieten van het mooie zicht zijn we na een uur weer naar boven gegaan. Op de boot hebben we alles uitgedaan en zijn we weer vertrokken naar het vaste land. Niet veel later kwamen we weer terug bij ons resort en hebben lekker uitgerust. We hebben in een restaurantje lekker gegeten en zitten nu lekker te chillen bij de bar. Helaas hebben we tijdens het duiken niet onze actioncamera meegenomem aangezien hij nog in de verpakking zat en niemand wist hoe die werkte. Jesse en papa gaan als het goed is nog een keer duiken en nemen hem dan wel mee. Morgen wisselen we van resort dus moeten we (alweer) vroeg opstaan. Wat trouwens geen probleem is want dan benutten we onze dag tenminste goed. Nu ga ik lekker terug naar onze bungalow om mijn nachtrust te claimen.
Welterusten en voor jullie eetsmakelijk!
Liefs, Eva

  • 16 Augustus 2015 - 01:18

    Hetty:

    Heeeee reislustige globetrotters,

    Jeetje wat een geweldige trip maken jullie zeg. Full-time benut!!!
    Wat een gevarieerde reis! leuk hoor.
    Ik verheug me al op een heerlijk Thais gerecht. Lekker pittig.
    Het is wel lekker vroeg op. Waarschijnlijk met de vroeg invallende avonden zullen jullie wel op tijd
    in bed liggen??
    Ik hoop dat jullie nu lekker kunnen genieten van het Bounty eiland.
    Zon... zee ....natuur....lekker eten.....massage......coctail.....
    Veel plezier samen!!!

    Ik ben net terug uit Portugal en heb daarom nog niet eerder wat van me laten horen.
    Bij deze.
    Eva ik vind dat je later maar iets met verhalen schrijven "moet" doen.

    liefs van Hetty

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ko Pha-Ngan

Thailand

Hi,
Ik zal de komende maand proberen zo goed en leuk mogelijk mijn trip naar Thailand te beschrijven!

Recente Reisverslagen:

30 Augustus 2015

Afsluiting

19 Augustus 2015

Dag 17

18 Augustus 2015

Dag 16

17 Augustus 2015

Dag 15

16 Augustus 2015

Dag 14
Eva

Hi, Leuk dat je me volgt in mijn reizen! Groetjes Eva

Actief sinds 28 Juli 2015
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 4968

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2015 - 20 Augustus 2015

Thailand

Landen bezocht: