Dag 7 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Eva Ruigrok - WaarBenJij.nu Dag 7 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Eva Ruigrok - WaarBenJij.nu

Dag 7

Door: Eva Ruigrok

Blijf op de hoogte en volg Eva

09 Augustus 2015 | Thailand, Chiang Mai

Hi allemaal,
Vandaag zijn we wakker geworden in de trein, op weg naar Chiang Mai. Ik heb tot mijn verbazing erg goed geslapen tussen al het geschud en gerommel van de trein. Toen we aankwamen werden we opgewacht door onze chauffeur. We leerden een groep van 5 Belgen kennen die ook bij ons in het minibusje zaten richting ons hotel. We hebben een beetje gekletst en grappen gemaakt en snel kwamen we aan bij het kantoor van onze chauffeur. Binnen hebben we afspraken gemaakt over ophaal- en wegbrengtijden van de komende dagen. Na het nodige verkooppraatje van baas van het kantoor zijn we door de chauffeur naar ons hotel gebracht. We waren echt blij toen we aankwamen, want dit was de eerste keer, deze hele vakantie, dat we een beetje een degelijk hotel hadden (zonder werkzaamheden naast onze kamers of schreeuwende meiden op de gang, etc). We konden helaas nog niet inchecken omdat net nog te vroeg in de ochtend was. Wel hebben we lekker ontbeten in het restaurantje in het hotel. En na het ontbijt zijn we gaan zwemmen en zonnen. Het was heerlijk! Het was vandaag zo'n 35°C met volop zon, dus die verkoeling konden we goed gebruiken. Na een tijdje gewacht te hebben aan het zwembad konden we inchecken in onze kamers. Het is een standaard kamer zonder dat het er goedkoop uitziet. We hebben een tv, 2 ventilatoren, en een klein balkonnetje (verwacht niet te veel, het uitzicht is op een zijweggetje met kapotte huisjes). Morgen worden we om half 9 opgehaald met een minibusje en worden we weggebracht naar onze Trekking. Ik ben er vandaag wel achter gekomen dat we meer activiteiten gaan doen dan de tijd dat we aan het hikem/wandelen zijn door de wildernis. Ook vind ik het erg jammer dat we morgen een stuk van de tocht op een olifant moeten rijden. Ik wil dit liever niet aangezien die olifanten weinig vrijheid hebben en met kettingen vast zitten. Maargoed, ik zal eraan moeten geloven en het is op een andere manier misschien ook wel leuk om eens gedaan te hebben (wat niet wegneemt dat ik het niet oké vind hoe die olifanten worden behandeld). Verder laat ik het morgen maar een beetje op me af komen en ik ben benieuwd wat voor dieren er allemaal te zien zijn. Ik zal waarschijnlijk morgen geen verslag schrijven aangezien ik midden in een jungle zit waar hoogstwaarschijnlijk geen wifi te vinden is. Voor nu laat ik het er even bij. Welterusten (voor jullie eetsmakelijk!)
Liefs, Eva

  • 09 Augustus 2015 - 22:13

    Oma Ruigrok:

    Even reageren daar is gisteren niets van gekomen.
    Gelukkig is er geen enge dakloze man bij jullie in de coupe gekomen, maar mensen waar je gezellig mee kon buurten. Het lijkt me een hele ervaring in een slaaptrein En fietsen met 40 gr. valt niet mee heb jij je steeds goed ingesmeerd? Dat zal wel nodig geweest zijn, ik wil geloven dat je heel veel moois ziet. Vanmiddag zijn we bij Puck op haar verjaardag geweest.
    En jullie gaan op een olifant, niet ver denk ik dat hoor ik later wel weer van je, pas maar op met die wilde beesten of zitten ze in kooien zo als bij onzin de dierentuin. Lekker geslapen in het hotel, dat gaan wij straks ook doen in ons eigen bed.

    Heel veel groeten en knuffels van. Opa en Oma

  • 11 Augustus 2015 - 11:25

    Arno Ruigrok:

    Hi Eva,
    Wast een superreis die jullie bezig zijn te maken. Maar lijkt me ook behoorlijk vermoeiend: zoveel reizen, zoveel nieuwe plekken en zoveel dingen zien. En ook zooo warm! Die (grote) budha's en paleizen lijkt mij ook wel wat. Al die beesten (en/of dikke Russische vrouwen; what's the difference) vind ik dan weer wat minder. Over die olifanten moet je maar zo denken: ze krijgen wel elke dag te eten zonder dat ze daarvoor hard achter een prooi aan hoeven te rennen.
    Heel veel plezier, en blijf die verhalen schrijven. Groetje, Arno

  • 11 Augustus 2015 - 14:08

    Corien:

    Lekker een dagje bijgekomen na alle "ontberingen" en ervaringen? Kan me voorstellen dat jullie even toe waren aan een beetje luxe en een zwembad. Ben benieuwd naar de trekking!
    En uh..Arno..ooit een olifant hard achter een prooi aan zien rennen?
    Groetjes van Corien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Thailand

Hi,
Ik zal de komende maand proberen zo goed en leuk mogelijk mijn trip naar Thailand te beschrijven!

Recente Reisverslagen:

30 Augustus 2015

Afsluiting

19 Augustus 2015

Dag 17

18 Augustus 2015

Dag 16

17 Augustus 2015

Dag 15

16 Augustus 2015

Dag 14
Eva

Hi, Leuk dat je me volgt in mijn reizen! Groetjes Eva

Actief sinds 28 Juli 2015
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 4972

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2015 - 20 Augustus 2015

Thailand

Landen bezocht: