Dag 11 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Eva Ruigrok - WaarBenJij.nu Dag 11 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Eva Ruigrok - WaarBenJij.nu

Dag 11

Door: Eva Ruigrok

Blijf op de hoogte en volg Eva

13 Augustus 2015 | Thailand, Chiang Mai

Hi allemaal,
Koen is jarig vandaag! We begonnen de dag met het vieren van Koens verjaardag, hij is vandaag 19 jaar geworden. Als cadeaus heeft hij van ons geld gekregen voor een Thaise massage, en een goede portemonnee, waar hij echt wel aan toe was. Papa en Jesse zijn al redelijk vroeg vertrokken naar een Thaise kookcursus. Ze zijn eerst naar een markt gegaan met een groep en hebben daar verschillende ingrediënten gekocht. Daarna zijn ze naar een biologische boerderij gegaan waar ze verse vruchten hebben geplukt. Snel daarna zijn ze naar de plek gegaan waar ze begonnen met koken. Ze mochten 5 gerechten uitkiezen die ze graag wilden leren maken. Ik weet niet precies wat ze allemaal hebben gemaakt maar volgens hen was het erg mooi en lekker! Ze hebben het erg naar hun zin gehad en hebben weer wat dingen geleerd die ze thuis ook kunnen maken. Dit duurde de hele middag dus ik en Koen hebben ons samen vermaakt. We zijn met de Tuktuk naar de Airport Shoppingmall gereden (het grootste winkelcentrum van Chiang Mai) en hebben daar wat rondgekeken. Het is daar echt gigantisch! We zijn een paar keer verdwaald geraakt maar het kwam uiteindelijk wel goed. Omdat ik niet met lege handen naar huis wilde gaan heb ik nog een lekker zeepje gekocht in de vorm van een taartpunt. En hij ruikt heerlijk naar frisse aardbei. We zijn weer met de Tuktuk teruggereden naar het hotel. Ik kan je trouwens wel vertellen dat met de Tuktuk rijden voor een keer wel leuk is, maar hier is zo ontzettend veel verkeer, en zo ontzettend veel uitlaatgassen die je allemaal inademt dat ik het betwijfel of dit wel gezond is voor je longen. Eenmaal in het hotel aangekomen kwamen al snel papa en Jesse terug van hun kookcursus en vertelden wat ze allemaal hadden gemaakt. Toch wel jammer dat ik niet mee ben gegaan. We gingen even met z'n vieren op een terrasje zitten en hebben het over de GoPro gehad. Dit is een actioncamera (een kleine camera die bedoelt is om 'avonturen' mee te filmen. Hij wordt bijvoorbeeld vaak gebruikt bij het mountainbiken, duiken, parasailen, etc.). We willen er graag een kopen omdat we in Ko Panghan gaan diepzeeduiken en dat willen we graag onder water filmen. Een normale camera kan dat niet omdat die niet waterbestendig zijn. Ik en Koen hebben er een aantal in het winkelcentrum gezien en papa ging accoord. We (ik en Koen) zijn alweer naar het winkelcentrum gereden met de Tuktuk, wat wederom geen succes was met die uitlaatgassen, en hebben gezocht naar de GoPro. Helaas waren van de echte GoPro's alleen de nieuwste verkrijgbaar en die beginnen bij €400,- dit vinden wij erg duur voor een kleine camera die we bijna nooit gaan gebruiken dus we hebbem een actioncamera van een ander merk gekocht die toch bijna even goed is. Na twee uur in het winkelcentrum gezocht te hebben naar de goede actioncamera zijn we weer teruggegaan naar het hotel. Ik was al erg moe en dat ben ik nu nog steeds. Morgen moeten we vroeg opstaan omdat ons vliegtuig naar Bangkok om half 9 's ochtends vertrekt. Welterusten iedereen en voor jullie nu eetsmakelijk!
Liefs, Eva

  • 13 Augustus 2015 - 18:06

    Corien:

    Jullie raken al helemaal ingeburgerd daar hè? En wat een goed nieuws voor het arme thuisfront: voortaan een Thaise kok in huis! Te beginnen met twee keer per week Jesse? En koen, hoe was de " massage"?

  • 13 Augustus 2015 - 22:16

    Oma Ruigrok:

    Hallo Eva we zijn weer terug uit Doetinchem en zitten thuis te zweten, het is vandaag een warme dag geweest. Cor en Mirjam zijn weer thuis ze hebben ook heel veel meegemaakt.
    Veel leuke dingen maar ook spannende dingen waarvan een met nare afloop.
    Een van de jongens uit het gezelschap heeft een ongeluk gehad en is daar in het ziekenhuis achter gebleven. Die familie heeft de reis moeten afbreken om bij die jongen te blijven en komen misschien zondag naar huis. Het was heel jammer. Maar jullie reis verloopt goed als ik dat zo hoor, leuk dat koken het zag er best lekker uit op de foto.

  • 13 Augustus 2015 - 22:26

    Oma:

    Ik was nog niet klaar met het schrijven maar kon ineens niet verder typen.
    Ik wilde je nog even zeggen "Pas op dat je niet verdwaald want ik zij jullie graag allemaal te gelijk weer thuiskomen". Dit moest er nog even achteraan.
    Knuffels van oma en opa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Thailand

Hi,
Ik zal de komende maand proberen zo goed en leuk mogelijk mijn trip naar Thailand te beschrijven!

Recente Reisverslagen:

30 Augustus 2015

Afsluiting

19 Augustus 2015

Dag 17

18 Augustus 2015

Dag 16

17 Augustus 2015

Dag 15

16 Augustus 2015

Dag 14
Eva

Hi, Leuk dat je me volgt in mijn reizen! Groetjes Eva

Actief sinds 28 Juli 2015
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 4941

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2015 - 20 Augustus 2015

Thailand

Landen bezocht: