Dag 10 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Eva Ruigrok - WaarBenJij.nu Dag 10 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Eva Ruigrok - WaarBenJij.nu

Dag 10

Door: Eva Ruigrok

Blijf op de hoogte en volg Eva

12 Augustus 2015 | Thailand, Chiang Mai

Hi allemaal,
Vandaag zijn we de dag begonnen met een heerlijk ontbijt dat bestond uit toast, ei, annanas, meloen en een lekker glaasje sinaasappelsap. Na het ontbijt hebben we even in onze kamers gechilled. Rond 12 uur zijn ik, Jesse en papa naar de stad gelopen om te kijken wat er allemaal te doen was. Ik heb het misschien nog niet verteld maar vandaag was het de verjaardag van de koningin van Thailand. Aangezien het koningspaar in dit land "heilig" is, was dit dus een belangrijke dag voor de Thaise mensen. Helaas was er in de stad niet veel bijzonders te doen. Op deze feestdag hebben de meeste Thaise mensen een vrije dag dus meer dan de helft van de winkels waren gesloten. We zijn, op advies van een aardige Thai die we tegen kwamen onderweg, naar een straatje gegaan waar weinig touristen zijn en toch hele leuke kraampjes en winkels te vinden zijn. We zijn daarheen gelopen en inderdaad, het is heel leuk en gezellig daar! Er zijn daar veel kraampjes en winkels die, voor het eerst, niet allemaal hetzelfde verkopen. Ik heb een mooi reisdagboek gekocht met handgemaakte bladzijdes (wat er bovendien ook erg tof uitziet). Ik heb ook nog een shirt gekocht van een dunne stof die licht valt. In dit land is dat best handig omdat je erg snel zweet en plakt. Ook hebben we een cadeautje voor Koen gekocht, die morgen jarig is(!). Na een wandeling van ongeveer anderhalf uur door de stad zijn we weer teruggelopen naar ons hotel. Ik heb nog even buiten gezeten want, aangezien het erg bewolkt was vandaag, was het nog steeds wel erg warm en benauwd. Na alweer gechilled te hebben, zijn we weer naar de stad gegaan om te kijken waar we wat konden eten (het was tenslotte al etenstijd na al dat gechill). Het was een beetje de bedoeling dat papa en Jesse bij een kraampje op straat wat zouden eten, en ik en Koen in een restaurant (we waren een beetje bang dat we iets zouden oplopen door het onbekende eten). Maar omdat elke Thai vandaag dus vrij was waren er geen eetkraampjes te vinden. We zijn dus maar met z'n vieren lekker in een mooi restaurantje gaan eten. We hadden gehoord van iemand dat er rond 7 uur 's avonds vuurwerk zou zijn ter ere van de verjaardag van de koningin. Natuurlijk wilden we dat graag zien en zijn na het eten naar het grote plein gelopen waar een podium was opgezet. Toen wij aankwamen was er een traditioneel dansoptreden bezig. Erg mooi om te zien hoe die dames sierlijk bewegen en met bloemenblaadjes strooien. Na het optreden werden er nog prijzen uitgedeeld aan volwassen vrouwen die waarschijnlijk iets betekent hebben voor het hele gebeuren rond de verjaardag. Dit was een beetje saai dus we zijn maar even rond gaan lopen over het plein. Er waren een paar kraampjes waar ze mooie handgemaakte potten verkochten. Er zat een vrouw in het kraampje een pot te maken en dat zag er erg mooi uit! Het volgende kraampje was nog net iets cooler. Daar kon je zonneparaplu's zelf decoreren met verf. Er was een westerse dame bezig die blijkbaar erg mooi kon tekenen want haar paraplu was echt prachtig gedecoreerd! Ik heb me er niet aan gewaagd omdat ik niet goed ben in tekenen, dan zou ik nog even iets langer moeten oefenen. Al snel begon het vuurwerk. Prachtig! Ze begonnen met een aantal fonteinen en zijn snel doorgegaan met pijlen. Jullie weten allemaal hoe vuurwerk eruit ziet dus ik zal niet te lang daarover doorpraten. We zijn na het vuurwerk weggegaan omdat het begon te regenen en voor ons was het feestje wel afgelopen. We zijn teruggegaan naar het hotel en nu lig ik in bed dit verslag te schrijven ;). Tot zover mijn tiende dag in Thailand.
Veel liefs, Eva

  • 12 Augustus 2015 - 18:07

    Oma Ruigrok:

    Hallo vakantiegangers, weer een dag voorbij, Marieke komt morgen al weer thuis niet te geloven. Dat was ook wel eens leuk een dag doen waar je zin in hebt. Dat de koning jarig was wisten jullie niet waarschijnlijk hebben ze deze rustdag daarom wel gepland.
    Jullie waren met drieën gegaan wat doet Koen dat trek hij met vrienden op of heeft hij daar wat liefs gevonden ik hoor het nog wel eens. Morgen is Koen jarig,ik wil hem alvast feliciteren ook namens opa. Wij nemen er welglas op.
    Jij hebt lopen snuffelen in allerlij kraampjes dat is best grappig, was dat een klant die jij daar bezig zag? Ik zou ook denken dat ik het zou verknallen. Goed Eva ik wacht weer op de volgende reactie, kusjes en groeten van opa.

    Oma

  • 13 Augustus 2015 - 01:17

    Corien:

    Ha meis, wat ben ik weer blij met het uitgebreide verslag. Ik zag op een foto dat je ook al een mooie Thaise lap/rok gekocht had, iets met olifanten erop. Ben benieuwd wat voor kado jullie voor Koen gescoord hebben. Ik heb 'm vlak na 24 u gebeld op z'n mobiel maar er werd niet opgenomen..waar zou hij zitten? Kan me niet voorstellen dat meneer lag te slapen..?? Big hug uit Tiel van mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Thailand

Hi,
Ik zal de komende maand proberen zo goed en leuk mogelijk mijn trip naar Thailand te beschrijven!

Recente Reisverslagen:

30 Augustus 2015

Afsluiting

19 Augustus 2015

Dag 17

18 Augustus 2015

Dag 16

17 Augustus 2015

Dag 15

16 Augustus 2015

Dag 14
Eva

Hi, Leuk dat je me volgt in mijn reizen! Groetjes Eva

Actief sinds 28 Juli 2015
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 4959

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2015 - 20 Augustus 2015

Thailand

Landen bezocht: