Dag 9 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Eva Ruigrok - WaarBenJij.nu Dag 9 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Eva Ruigrok - WaarBenJij.nu

Dag 9

Door: Eva Ruigrok

Blijf op de hoogte en volg Eva

11 Augustus 2015 | Thailand, Chiang Mai

Hi allemaal,
Vandaag zijn we opgestaan in een houten hut op een boerderijtje in Chiang Mai. Na een lange nacht met weinig slaap was een lekker ontbijtje van toast met ei en jam wel op zijn plaats. Na het ontbijt zijn we vertrokken om de trekking voort te zetten. De andere 13 van de 26 sliepen in een andere hut op een andere plaats. Volgens onze gids duurde het erg lang voordat zij opgestaan waren dus wij vertrokken met ons deel van de groep alvast. Tijdens de wandeling kwamen we een waterval tegen (deze keer niet bruin) en hier hebben we lekker gezwommen. Na een flinke wandeling van ongeveer 2 à 3 uur kwamen we aan in een dorpje waar we wat te drinken konden kopen (want geloof me, als je aan het hiken bent met 34°C drink je echt super veel). Naast het winkeltje stond een pick-up truck (met zo'n grote open ladebak). We moesten met z'n tienen in die bak zitten, drie mensen gingen voorin. Echt cool achterin zo'n auto! We reden naar een plek waar we gingen lunchen. Na de lunch zijn we verder gereden naar de olifanten, wat ook een deel van de trekking was, olifant rijden. Deze keer was het wel zeker dat ik het niet kon skippen. En stiekem wilde ik het ook wel proberen. We liepen maar de opstapplaats en al snel konden ik en papa op een olifant klimmen. De olifant begon te lopen op een best wel hobbelige weg. Na zo'n 20 meter merkten we dat er een klein olifantje achter onze olifant aanliep. Echt heel schattig! Al snel kwamen we op een steile helling waar de olifant op moest. Ik had echt medelijden met hem. Maar aan de andere kant was die hele olifantentocht wel een nieuwe ervaring waarvan ik blij ben dat ik het heb meegemaakt. Al snel was het rondje lopen met de olifant afgelopen. Ik vond het toch wel zielig dus ben er maar snel weer afgegaan. We hebben nog even wat gedronken en zijn in een songthaew weer teruggereden naar ons hotel. We hebben nog wat gegeten en zijn naar omze kamers gegaan. Wat een dag! Ik ben redelijk uitgeput aangezien ik niet zo goed heb geslapen afgelopen nacht en een flinke wandeling heb gemaakt. Dus ik ga nu lekker slapen.
Liefs, Eva

  • 11 Augustus 2015 - 17:27

    Inez:

    Wauw, wat doen jullie waanzinnig veel. Echt de vakantie van je leven, lijkt me zo..

  • 11 Augustus 2015 - 19:41

    Oma Ruigrok:

    Twee verslagen op een dag hartstikke leuk,je kan daar de komend jaren op teren en aan terug denken. Op die foto van de olifanten kan ik jou niet herkennen. Het is steeds een druk programma en ik denk van lange dagen, die door alles wat je meemaakt ook wel vermoeiend zal zij, ik verwacht wel dat jullie bruin gebrand terug komen.
    Het is hier trouwens de laatste tijd ook mooi weer, op tijd een spatje regen dat is goed voor de tuin. Zeg Eva zo goed als jij schrijft zou je zo bij een krant gaan weken
    Eva ik ga weer stoppen groetjes aan allemaal ook van Opa. Oma.




  • 11 Augustus 2015 - 20:24

    Corien:

    Slaap lekker meisje. Ik wens je mooie dromen toe met veel gelukkige olifanten..;-). Tot morgen!
    Big hug van mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Thailand

Hi,
Ik zal de komende maand proberen zo goed en leuk mogelijk mijn trip naar Thailand te beschrijven!

Recente Reisverslagen:

30 Augustus 2015

Afsluiting

19 Augustus 2015

Dag 17

18 Augustus 2015

Dag 16

17 Augustus 2015

Dag 15

16 Augustus 2015

Dag 14
Eva

Hi, Leuk dat je me volgt in mijn reizen! Groetjes Eva

Actief sinds 28 Juli 2015
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 4962

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2015 - 20 Augustus 2015

Thailand

Landen bezocht: