Dag 6 - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Eva Ruigrok - WaarBenJij.nu Dag 6 - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Eva Ruigrok - WaarBenJij.nu

Dag 6

Door: Eva Ruigrok

Blijf op de hoogte en volg Eva

09 Augustus 2015 | Thailand, Ayutthaya

Hi allemaal,
Dit verslag is een dag later geupload aangezien er geen wifi was op de locatie waar ik zat.
Vandaag zijn we met z'n vieren vroeg opgestaan om vervolgens de bus te nemen richting Ayutthaya. Na een rit van anderhalf uur kwamen we aan bij het treinstation van Ayhuttaya. Om kwart voor 8 zou onze trein naar Chiang Mai vertrekken. Oftewel; we hadden ongeveer 8 uur de tijd om ons te vermaken voordat we weer terug op het station moesten zijn. We huurden 4 fietsen en begonnen tochtje naar de oude binnenstad van Ayutthaya. Aangezien niemand daar op fietsen rijdt, zijn er ook geen fietspaden en moesten we over de drukke autowegen fietsen. Opzich had niemand er last van aangezien het verkeer daar toch al een rotzooitje is, en er zijn dus ook geen ongelukken gebeurt. Het was trouwens wel echt ongelofelijk heet! Zo'n 40°C in de middag. Toen we eindelijk aan kwamen fietsen in de parken van Ayutthaya was het daar echt prachtig. De oude tempels en kloosters die nu niks meer dan ruïnes zijn. Echt fascinerend om te zien hoe iets, dat ooit een prachtige tempel was, in +/- 600 jaar verandert is in een verlaten en vernielde plek. We hebben volgens mij 5 van dat soort parken gezien. Erg mooi! We zijn uiteindelijk weer een stukje gaan fietsen en hebben lekker uitgerust in een mooi en koel restaurantje. Na 1,5 uur zijn we weer terug gefietst naar het treinstation en hebben onze fietsen weer teruggebracht. We hebben nog een uurtje op het station gewacht en zijn erachter gekomen dat papa en ik niet in dezelfde coupé zaten als koen en jesse. Ik ben dan weer zo'n persoon die dan denkt dat, als koen en jesse niet in de bedden tegenover ons zouden slapen, dat er dan een stinkende dakloze man mij 's nachts aan zal staren terwijl ik slaap. Met nog een halfuur vertraging konden we eindelijk de trein in. We kwamen er al snel genoeg achter dat het geen stinkende dakloze man was die tegenover ons zou gaan slapen, maar 2 hele aardige (Nederlandse) meiden tussen de 20 en 30 jaar. Na wat verhalen over de reizen uitgewisseld te hebben, besloten we maar te gaan slapen. Ik heb nog lekker een film gekeken maar papa is meteen in slaap gevallen. Ik ga nu ook slapen.
Doeii!
Liefs, Eva

  • 11 Augustus 2015 - 14:03

    Corien:

    Fietsen bij 40 graden, petje af! Ik deed in Frankrijk bij die temperatuur hooguit een middagdutje onder een boom..;-) En je ziet, op reis pakken dingen vaak net even anders uit dan je je had voorgesteld en dat levert vaak mooie ervaringen op, zoals onverwachte ontmoetingen. En ach, zelfs een arme dakloze zou iemand met een mooi verhaal kunnen zijn en wie weet, een muzikant. Wat is jullie indruk van de bevolking?
    Ik ga vanmiddag even naar opa en oma om wat kadootjes uit Frankrijk te brengen. Ook voor jullie ligt er wat klaar.
    Big hug van mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ayutthaya

Thailand

Hi,
Ik zal de komende maand proberen zo goed en leuk mogelijk mijn trip naar Thailand te beschrijven!

Recente Reisverslagen:

30 Augustus 2015

Afsluiting

19 Augustus 2015

Dag 17

18 Augustus 2015

Dag 16

17 Augustus 2015

Dag 15

16 Augustus 2015

Dag 14
Eva

Hi, Leuk dat je me volgt in mijn reizen! Groetjes Eva

Actief sinds 28 Juli 2015
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 4954

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2015 - 20 Augustus 2015

Thailand

Landen bezocht: