Dag 3 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Eva Ruigrok - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Eva Ruigrok - WaarBenJij.nu

Dag 3

Door: Eva Ruigrok

Blijf op de hoogte en volg Eva

06 Augustus 2015 | Thailand, Bangkok

Hi allemaal,
Dit verslag is een dag later geschreven aangezien ik geen wifi had op de dag zelf.
Vandaag zijn we, na ons ontbijt, op pad gegaan naar Co Van Kessel fietsverhuur. We begonnen onze wandeling door een schattig straatje vol met kraampjes en cafés. Helaas hadden we haast en hebben we niks gekocht. Al snel kwamen we aan bij het haventje waar iedere 3 minuten een bootje langskwam om mensen te vervoeren. Nadat we onze tickets hadden gekocht stapten we op ons bootje en begonnen we met de vaartocht van ongeveer 10 minuten. Ogen kom je tekort daar! Links en rechts zag je van de krakkemikkigste huisjes op kapotte palen tot de mooiste tempels met prachtige versieringen. Helaas was de rivier zelf wat minder mooi aangezien veel mensen hun afval erin dumpen. Eenmaal aangekomen op onze stop, zijn we doorgelopen naar het gebouw van de fietsverhuur. Surprise surprise, alleen maar Nederlanders! Al snel begon de groepstocht op onze fietsen. Eerst fietsten we naar een pleintje in China Town, waar, in een tempel, allemaal Chinese vrouwen een soort ritueel deden met zingen. Erg mooi om te zien! Toen zijn we nog naar een klein tempeltje ernaast geweest en hebben we daar nog wat foto's gemaakt. Even later fietsten we verder door verschillende straten met onder anderen scholen, kraampjes en huisjes. We zijn ook door de bloemenmarkt gefietst en bij een mooie tempel gestopt om het even te bekijken. Erg interessant om te zien! Ook zijn we met de fiets op de boot gestapt en hebben we dingen bekeken die we voorheen nog niet gezien hadden. Na een lange, interessante en vooral educatieve fietstocht zijn we weer terug gegaan naar ons hotel. Onderweg hebben we nog wat gegeten en nog wat kraampjes bekeken. Eindelijk in ons hotel aangekomen; de airco stond op mijn bed gericht. En ja, ik snap dat de meeste van jullie dat als een plus punt zien, geloof me, dat is het niet! De hele kamer was nog erg warm op het moment dat we wilden gaan slapen dus we besloten de airco 's nachts aan te laten. Niet zo'n goed idee... Ik ben een paar keer wakker geworden van de kou, terwijl het in de rest van de kamer nog snikheet was. En tot overmaat van ramp kwamen om 4 uur 's nachts onze buurmeiden terug die waarschijnlijk iets te veel gedronken hadden, en een half uur lang tegen elkaar stonden te schreeuwen in hun kamer. Gelukkig zijn ze na een paar waarschuwingen gestopt en hebben we weer lekker kunnen slapen. Het is natuurlijk geen ramp, maar ik heb betere nachten gehad.
Ik zal vandaag waarschijnlijk nog een verslag schrijven, maar dan over vandaag.
Liefs, Eva

  • 06 Augustus 2015 - 22:01

    Corien:

    Wat een mooie beeldende verslagen, eva! Ik lees ze met veel plezier. Zaterdag vertrek ik weer richting Nederland. Morgen kunstwerk afbakken in raki oven. Spannend!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Thailand

Hi,
Ik zal de komende maand proberen zo goed en leuk mogelijk mijn trip naar Thailand te beschrijven!

Recente Reisverslagen:

30 Augustus 2015

Afsluiting

19 Augustus 2015

Dag 17

18 Augustus 2015

Dag 16

17 Augustus 2015

Dag 15

16 Augustus 2015

Dag 14
Eva

Hi, Leuk dat je me volgt in mijn reizen! Groetjes Eva

Actief sinds 28 Juli 2015
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 4956

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2015 - 20 Augustus 2015

Thailand

Landen bezocht: